23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Aldi yder den dårligste service

Metroxpress har undersøgt danskernes holdning til kundeservice i forskellige supermarkeder.

Aldi er den butikskæde med den dårligste service, hvis man spørger kunderne selv.

Det konkluderer Metroxpress, der har undersøgt sagen i samarbejde med analysebureauet YouGov.

Rema 1000 er til gengæld kæden med den bedste service.

Serviceekspert Henrik Meng mener, at nøglen til Rema 1000's succes findes i det, at butikkerne er ejede af lokale købmænd, der sætter en ære i god service.

- Når butikken er ejet af en lokal købmand, giver det mere ejerskab til den enkelte butik, og ledelsen vil gøre mere ud af at få medarbejderne til at forstå, hvorfor medarbejderne er vigtige, og hvorfor de skal huske at servicere kunderne, siger Henrik Meng, som blandt andet har skrevet bogen ' Verdens bedste service'.

Vicedirektør i Aldi, Thomas Hedegaard Bang, fortæller, at kæden ikke er tilfreds med resultatet, og at man vil gøre sit bedste for at give bedre service til kunderne i fremtiden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web01